Wednesday, July 28, 2010

My First Jelly Roll


Hi ! Let me introduce myself again.
I m Ann.
(Just in case most of you have forgotten me after a long hiatus)







I just bought myself a jelly roll which when i first heard of it thought it was some sort of candy. So please excuse my taking all these pictures. Ya saya agak "peghak"



See when its unrolled

and now folded


and placed in rows


... never seen touched one before and its such a delight to finally get one. (Ya life is short, I m happy with whatever that brings me joy even if its only from this simple sweet roll)



the never ending project



I hope I can start with something else with the new jelly (hahaha) ..... rather than wait for this dinosaur quilt to finish. I seriously dont know when it is going to end ..... Letih buat ... jangan kata thread holder patah ... tulang belakang pun boleh tau.


Hopefully you ladies have a good time doing whatever you re doing !!

:-)


11 comments:

Diah Rothman said...

Ann, I have not seen personally nor have I touch any roll of the sort...! Sian KakDee kan!!!!!! :(

a.n.i.Q.u.e said...

Kak Dee: Eshhh kalau takat nak pegang saja tu .. mai la rumah Ann .. hehehe. Bila la nak lepak lagi dgn Kak Dee ni .. dua2 sibuk memanjang

Zura said...

kak ann, zura pon sama..swiss roll penah le makan..jelly roll ni sounds and looks yummy tapi tak penah beli ekeke...best tengok all the precuts!

Rosh said...

wah! kagumnya... charm pack tu penah beli.. yg ni blm lg... cobaan..

Mila@Rimbun said...

lets the dinosour hibernate first... and get the machine to hospital first..

Ayu said...

Mila...correction..the machine has already been fixed. What you saw in the photo is Pondok Craft's machine which is on loan to our VCC.(Very Crazy Customer)

Ann - bila nak mai amik mesin hang ni...and JANGAN BAGI PATAH THREAD HOLDER MESIN AKU (sambil mencekak pinggang)...btw, aku dah tau dh hang tak leh tahan nafsu membeli hang tu..

My Life My Journey.. said...

Lembut warna semua kain2 tu Anne.. Suka tgk.. Bg org yg suka English Country House theme, sesuai sgt kan.. Nak order la, boleh dak?

a.n.i.Q.u.e said...

Zura: hahaha senang kan pakai precuts especially orang mcm kak ann ni terkedek2 nak potong bagi betul . kadang pisau tu terlari potong tak ikut ruler ... penat kan rosak kain habih


rosh: hah tu tau lah tu akai tu .. dok pasang niat dah la tu nak beli hahaha (sahaja aku nak beli kain jelly role ......)


Mila: tu Ayu dah jawab ... baik kan geng Pondok Craft ... sanggup bagi mesin depa utk dipakai ... depa tak takut pun kot patah rosak apa2 pulak .. hahaha

Ayu: Ure such a darling and an angel (dgn harapan dapat harga murah beli kain baru...) hahahahaha

Fa: ha ahh cantik kan Fa ... tu hah Ann dah buat projek baru dgn kain tu ... Fa nak order jelly role tu ..? berlambak kat Uk rasanya ... best wooo

JariJari said...

prior to yr 1st JR ...lepas ni berROLL-ROLL dlm bilik sewing ann...percayalah.. LOL

MAK TEH said...

salam cik ann,kat mana nak dapat fabric gini,please help,thank you

a.n.i.Q.u.e said...

Kak Niza: saya dah insaf .... tak nak beli banyak2 .. huhuhu (boleh percaya kah kah kah kah)

Mak Teh: terima kasih kerna drop by. Saya beli ni kat Etsy Mak Teh http://www.etsy.com . Bayar pakai paypal. Cuba Mak Teh try pi site tu .. serach saja jelly roll .. berbinau mata tau tengok ... hehe