Thursday, July 15, 2010

I Am Still A Lousy Crafter - I m A Beginner I m Allowed To

My skill is very much limited which needs loads and loads of practice.


I may have ideas and all but when it comes mastering the skill I m at loss still

I dont make a really good crafter because I dont have that much patient .. and the ability to go over the tiny winy details ....


Okayy .... so thats the intro before I present to you my last night small " baskull" (basket + bakul ) hahahaha:-







They do look good together .. the pin cushion n the baskull




kerepot kan jahitan ...

tunggulah kalau rajin pakai seam ripper lagi pebetol yg bengkok


I got it from Ayumi's blog through this link DIY Bag Lover





Will use it to keep the bobbins hopefully




:-)


and will definitely insya Allah make another one ..

and this time carefully and patiently




8 comments:

Anasfadilah said...

wah basskull..masa bus school..hahaha...jahit benget-benget tu tak pe ann,sama la gak macam saya..hahaha bengkak bengkok...tapi itu yang buat ia unik :D

Rosh said...

practice makes perfect. cuba, cuba& terus mncuba. Usaha tangga kejayaan... err..mcm dlm report card lak..

Mila@Rimbun said...

alaaa ann.. saya ni dah lama jugak dah menjahit, but when it come to first time trying new thing.. herot petot jugak...

emmm baskul hahahaha

Fieda said...

ok lah tu....mula2...lama2 ok la....saya yang tak lama ni pun selalu bengkok juga....hahahaha...pastu pemalas nak tetas lak tu...tapi klu buatkan untuk org kena lah juga tetas.....huhuhu

Yan said...

arghh... gambo itu threads lagik... nak kena kirim nih... *wink*

Ayu said...

kah..kah..kah...opps..sori..aku bukan gelak with the outcome of the basskull...tp aku gelak dgn word 'basskull'... alaa...admit je la..hang dok teringat donut baskin robbin sbb tu hang boh produk hang basskull.. Org tak tau tapi aku tau..Ann & Food is like Romeo & Juliet or Edward & Bella..ahah...!!

a.n.i.Q.u.e said...

Anas: unik tu unik la kalau design, boleh terima lagi tapi kalau kain patut lurus betul jadi kerepot apa hal ,,,, kan ?

Rosh: baik cikgu. nanti saya bagi abah saya sain repot kad ini

Mila: terima kasih atas sokongan ... punya lah nak support sanggup mengaku jahit petot

MamaNuriel: tetas tu yg tension kadang .. buang masa sungguh kan ...

Yan: err benang dalam baskull tu bukan yg kat siam yg tu kat mesia ni pun ada .. yg benang siam tu yg saya hamik gambar ritu tu ...

Ayu: sampai hati hang bocor rahsia aku makan banyak ... huhuhuhu mana ada aku suka baskin robin tu .. mana adaaaaa.... *nada sentap* sambik hentak kaki

Yan said...

Ann, tak semua tempat kat mesia ni ada benang gitu. Slalu yg spool dia straight tu aje. tak menawan langsung. iskk...